söndag 29 maj 2016

Jag vs gräsallergin, 0-1

Min första tävling inleddes inte särskilt bra. Gräspollenmängden i Belgien stegrades efter att jag kom hit i början av veckan, och jag fick problem några dagar inför lördagens 800 meter i Oordegem. Det började med sjuk hals och kliande ögon, sen med stumma ben och trött kropp. Tävlingen blev ändå ingen total katastrof. Framför allt slutet gick riktigt trögt men jag har gjort betydligt sämre "allergilopp" än det här, som klockades 2.08,64.
Camilla, jag, Heidi och Zenitha efter våra tävlingar i Oordegem.
Jag har beslutat mig för att resa tillbaka till Spanien, ta nya tag och få kroppen att börja fungera igen. Förhoppningsvis är jag tillbaka på tävlingsbanan i mitten av juni. Visst känns det trist - jag hade sett fram emot att stanna i Leuven och förbereda mig för nästa tävling, och mina vänner Heidi Eriksson och Camilla Richardsson bor också i Leuven några nätter. Men bland är inte det som känns roligast det som samtidigt är bäst för en. Att stanna kvar bland allt gräspollen i Belgien är att slösa bort tid som jag inte har.
Camilla, jag och Tuomo bland löpande statyer vid ett campusområde i Leuven.
Jag kan rekommendera ett besök i Leuven, Belgien. Mysig stad!
Det är helt enkelt bara att slänga in plan B. Tidigare erfarenhet säger mig att bara jag kommer över den här första allergichocken så kan jag relativt fort plocka fram den form jag hade innan problemen satte igång. Om allt går smidigt missar jag bara en av juni månads inplanerade tävlingar. Det skulle vara att komma lindrigt undan! Jag känner på mig att jag har många bra lopp på kommande, bara jag ser till att hålla mig frisk och litar på det jag gör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar