torsdag 5 maj 2016

Borta på obestämd tid

Nej, jag kommer inte att vara borta från friidrotten, inte heller från sociala medier. Däremot kommer jag att vara borta från Finland på obestämd tid. Tanken är att fly undan gräspollen och all annan pollen som på grund av min allergi varje år stört min träning. Det är viktigt att kroppen fungerar den här tiden på året. Tävlingssäsongen närmar sig med stormsteg.

Jag är nu i Torrevieja i Spanien på träningsläger, och kommer att träna här i tjugo dagar. I slutet av maj åker jag till Belgien och planen är att tävla åtminstone två gånger där. Tävlingsschemat är inte helt och hållet spikat ännu, och därför vet jag inte när jag nästa gång är i Finland. Om allt går bra och jag får startplats på olika tävlingar runt om i Europa, springer jag omkring ett bra tag innan jag kommer hem.

Det känns bra att ha flera tävlingar utomlands på kommande. Det känns också spännande att se vilken form jag kommer att hinna uppnå innan det är dags för start! Träningen har flutit på bra de senaste veckorna. Uthållighet finns det tillräckligt av både för 800 och 1500 meter, och farten har börjat utvecklas. Ännu saknas de riktigt hårda dragen på bana, snabbhetsuthålligheten, mjölksyran som pumpar i benen och hela kroppen. Det har blivit dags att ta itu med sådana löppass, och hur de träningarna går kommer att avgöra försommarens tävlingsform.

Jag eftersträvar att hålla er uppdaterade om hur min vistelse ute i Europa framskrider. Häng med på äventyret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar