måndag 26 september 2016

Ny säsong, here I come!

Det har blivit dags att kicka igång träningssäsongen 2016-2017. Efter SFI-seriefinalen på Åland (som vår förening IK Falken vann!) för två veckor sen har jag främst låtit bli att tänka på friidrott och istället arbetat, träffat vänner, ätit lite vad som helst när som helst, joggat lite, varit förkyld, men snabbt återhämtat både kropp och huvud.

SFI-serien i Mariehamn: jag, Cecilia, Heidi, Sandra och Zenitha.
Jag känner mig nu frisk och redo för att börja processen att steg för steg höja formen inför kommande tävlingar. Det ska tränas allt möjligt och omöjligt, förhoppningsvis med ytterst få problem längs vägen. Det känns konstigt att skriva det, men den här säsongen blir min sista som elitidrottare. Sluta springa gör jag inte i första taget, men en hundraprocentig satsning blir det inte längre efter den här säsongen. Klassisk fråga är hur det känns. Svaret är att det känns bra. Det känns varken hemskt, skönt eller sorgligt. Bara bra. Och kanske lite spännande.
Tummen upp på Åland!

Motivation finns i massor så det är bara att sätta igång. Det lär inte ske enorma förändringar i träningsupplägget men lite mer flexibilitet, samträning och kvalitet har jag tänkt få in. Fokus sommaren 2017 är inställt på 1500 meter men jag gör gärna starter också på både längre och kortare distanser. Hur som helst, det är mycket grovjobb som ska genomföras innan tävlingar blir aktuella. Hösten får gärna visa sin mildare sida och vintern försena sig. Nu tar vi fram idrottsskorna och beger oss ut på en löprunda, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar