måndag 24 oktober 2016

Springa i tunnel, skog och överallt!

Uppförsbacken på slutet gjorde deltagarna rätt möra i Tunnelloppet.
Det har varit fullt upp sedan höstens träningssäsong körde igång. Vädret har varit toppen för löpning och jag har verkligen njutit av att springa bland vackra lövträd i vindfritt väder. Redan första veckan var jag med om en rolig utmaning. Det ordnades en tävling samma dag som "Strandtunneln", Finlands längsta vägtunnel, invigdes i Tammerfors.

Deltagarna fick springa in i tunneln, vända om, och kuta tillbaka. Grundtanken var att vi skulle springa igenom hela tunneln innan vi vände om men det blev helt enkelt inte möjligt då där var så många besökare. Över 50 000 bekantade sig med tunneln under dagen! Hur som helst, för min del var det bra ju kortare sträckan blev och efter en mysig uppförsbacke sista kilometern kom jag i mål som första dam.



Resultat från och information om Tunneldagen hittar du här. Och om du vill veta ännu mer om Rantatunnelipäivä kan du bekanta dig med det officiella twitterkontot.

Lite väl ivrig har jag kanske varit med min löpning. Det blev mycket mängd de tre första veckorna och framför allt löppassen i backe tärde på knäna - så pass mycket att höger knä plötsligt sa nej tack. Jag har nu sprungit väldigt sparsamt, och samtidigt piggnat till ordentligt efter en hård inledning.

Framför mig har jag förhoppningsvis deltagande i Halloweenrun, ett lopp på endera 5 eller 10 kilometer som ordnas i Esbo. Det roliga och speciella är att många av deltagarna är utklädda. Löprutten är trevlig och förra året när jag var med var stämningen på topp, Jag hoppas mitt knä samarbetar med mig den 29 oktober när starten går.

Det är fint att ha motivation och vilja under höstens alla träningspass. Till och med styrketräningarna går att utföra utan gruff. Huvudsaken är att jag håller mig frisk och hel och fortsätter att ha roligt. Det är bara att jobba vidare.
Testade på orientering, men kände mig rätt vilsen. Bra att jag hade sällskap att följa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar